Cuprins:

  1. Termeni și condiții
  2. Politica de confidențialitate
  3. Politica de cookies

1. Termeni și condiții

Descriere

Pentru că înțelegem posibilitatea ca accesarea serviciilor medicale să fie dificilă, vă oferim în continuare un set de principii și reguli despre cum se pot folosi și accesa serviciile medicale în CordMedica.

În funcție de evoluția legislației, a serviciilor pe care le oferim și a locației în care oferim aceste servicii medicale, acest document poate suferi modificări. Întotdeauna, pe CordMedica.ro, vom avea ultima variantă aplicabilă.

Prezentul document își propune să prezinte principiile și principalele reguli pe care trebuie să le respecte un pacient care dorește să beneficieze de servicii medicale în CordMedia. Termenii și Condițiile de accesare sunt regulile minime se completează cu prevederile legislației în vigoare și eventual cu prevederile contractului încheiat cu una din entitățile juridice acționând sub umbrela CordMedica.

Acest document respectă principiul egalității de tratament față de toți pacienții, bazat pe criterii de sex, orientare sexuală, caracteristici genetice, vârstă, apartenență națională, rasă, culoare, etnie, religie, opțiune politică, origine socială, handicap, situație sau responsabilitate familială, apartenență ori activitate sindicală, respectând totodată condițiile comerciale agreate prin contracte.

Prin efectuarea programării, respectiv prin prezentarea și acceptarea înregistrării în lista de pacienți care s-au prezentat pentru efectuarea unui serviciu medical în locația CordMedica, vă exprimați acordul pentru respectarea acestor termeni și condiții de accesare a serviciilor medicale în cadrul CordMedica.

I Definiții

  1. Acordul pacientului informat – consimțământul pacientului în vederea prestării serviciilor medicale, care are forma prevăzută de OMS 1411/2016
  2. Asigurat / Pacient CAS – este acel pacient care accesează servicii medicale decontate de Casa Națională de Asigurări de Sănătate;
  3. CAS – Casa de Asigurări de Sănătate cu care CordMedica se află în contract;
  4. Pacientul – este persoana care utilizează Serviciile Medicale în cadrul CordMedica
  5. Personalul CordMedica înseamnă angajații CordMedica, funcționarii, consultații și colaboratorii de orice fel ai acestuia, precum și orice persoană care prestează servicii în numele și/sau pe seama CordMedica ori pentru CordMedica
  6. CordMedica– reprezintă toate persoanele juridice care direct sau indirect controlează sau sunt controlate sau se află sub control comun cu CordMedica.
  7. Termeni și condiții de accesare – sunt toate dispozițiile prevăzute în continuare care se aplică tuturor accesărilor de servicii medicale de către Pacienți în cadrul CordMedica.

II Principii aplicabile tuturor pacienților

  1. Serviciile medicale pot fi accesate de către Pacienți, de regulă, de luni până vineri în cadrul CordMedica, în condițiile comunicate periodic de către CordMedica, disponibile pe site-ul www.cordmedica.ro. CordMedica poate modifica programul de funcționare al clinicii după cum va considera de cuviință.
  2. Accesarea serviciilor medicale se efectuează pe bază de programare telefonică efectuată (i) la numărul: 0722 813 862 onform programului comunicat pe site-ul www.cordmedica.ro (ii) precum și prin programare online prin intermediul site-ului CordMedica. Recomandăm efectuarea programării dumneavoastră prin accesarea numărului 0722 813 862
  3. Comunicările de tip sms sau e-mail, cum ar fi dar fără a se limita la programările solicitate, informări privind rezultatele investigațiilor efectuate sau eventuale resturi de plată înregistrate, informări privind procedurile operaționale/sistemele CordMedica, care au impact asupra modalității de desfășurare a activității medicale, nu au caracter promotional, scopul acestora fiind de a asigura o bună desfășurare a serviciilor medicale solicitate de pacienți.
  4. În mod exceptional, programarea ta poate fi decalată, atunci când personalul medical acordă îngrijiri în cazuri prioritare din punct de vedere medical sau în cazuri care necesită o atenție / supraveghere medicală sporită.
  5. Pentru urgente medicale (urgență așa cum este definită din punct de vedere medical – stare medicală sau chirurgicală, a cărei debut este brusc, și care se manifestă prin simptome de o severitate suficientă, și pentru care un medic prudent, care posedă cunoștințe medicale și care acționează cu bună-credință și în conformitate cu standardele medicale internaționale, ar considera că în lipsa acordării atenției medicale imediate ar duce la insuficiență fizică gravă sau deces), vă recomandăm să vă adresați celei mai apropiate unități medicale cu profil de urgență. CordMedica nu este autorizată ca Unitate de Primiri Urgențe, așa cum este definită de lege.
  6. Serviciile medicale decontate de Casele de Asigurări de Sănătate cu care CordMedicase află în contract sunt disponibile în CordMedica la momentul accesării serviciilor.
  7. Accesul la serviciile medicale oferite de Rețeaua de Parteneri CordMedica este limitat de disponibilitatea acestora și se supune regulilor de accesare ale fiecăruia dintre Partenerii CordMedica, Termenii și Condițiile menționate în prezenta nefiind aplicabile acestei situații. CordMedica încurajează utilizarea cu bună credință și rațională a serviciilor medicale. În cazul în care CordMedica constată utilizarea excesivă sau neconformă cu politicile CordMedica poate întrerupe sau înceta furnizarea serviciilor către dvs, fără informarea dumneavoastră în prealabil.
  8. CordMedica va folosi toate metodele legale, inclusiv contractarea societăților de recuperare creanțe specializate, avocați, executori judecătorești pentru recuperarea debitelor Pacienților.
  9. În cazul în care considerați că vi s-au încălcat drepturile vă rugăm să ne detaliați cazul dumneavoastră la adresa de email office@cordmedica.ro. prin apelarea 0722 813 862 O echipă dedicată va prelua mesajul dumneavoastră și va investiga cele relatate, urmând ca un răspuns scris să vă fie oferit în cel mai scurt timp cu putință. Pacienții nu vor efectua niciun fel de presiuni asupra personalului din recepție și a managementului din locație pentru rezolvarea reclamațiilor. Toate informațiile, solicitările, informările, cu excepția celor care necesită un alt regim juridic, vor fi înregistrate automat, primind un număr unic.
  10. Pacienții și CordMedica au obligația de a cunoaște și respecta dispozițiile legale aplicabile, respectiv Legea 95/2006, Legea 46/2003 și actele legislative conexe, Pacienții neputând invoca în apărarea lor necunoașterea legii.
  11. Pacienții și CordMedica (i) vor acționa conform legislației aplicabile privind mita și corupția; (ii) nu vor oferi, promite, primi sau solicita orice mită (financiară sau alte beneficii) inclusiv, fără limitare.
  12. CordMedica își propune să acorde servicii medicale la cele mai înalte standarde de calitate. În cazuri excepționale, rezultatul serviciilor prestate de personalul medical al CordMedica poate să difere de rezultatul dorit de Pacient. Vă reamintim că obligația medicală este o obligație de diligență, la nivelul actual de cunoștințe fiind imposibil să garantăm rezultatul serviciilor oferite. Întotdeauna pacientul are dreptul să primească o a doua opinie medicală.

III Reguli aplicabile tuturor pacienților

  1. Pacientul va respecta programul clinicilor fără a putea face sesizări legate de faptul că nu au fost lăsați să intre în clinici înainte de începerea programului sau după terminarea lui.
  2. Pacienții CAS vor avea acces la servicii medicale decontate de CAS doar dovedind calitatea de asigurat prin prezentarea cumulativă a următoarelor documente: (i) cardul de asigurat CAS; (ii) biletul de trimitere emis în condițiile CAS, și (iii) cartea de identitate.
  3. Accesul la servicii medicale, inclusiv eliberarea rezultatelor medicale, se poate face numai personal, după identificarea pacientului, identificare care se poate face numai pe baza unui act de identitate/ pașaport cu poză. Pentru eliberarea rezultatelor către o altă persoană decât Pacientul vor fi necesare prezentarea de documente suplimentare, conform procedurilor CordMedica. În cazul pacienților fără discernământ, informațiile vor fi prezentate aparținătorilor / reprezentanților legali. Fiecare Pacient / aparținător are obligația de a solicita informații suplimentare la recepția CordMedica.
  4. Accesul la serviciile medicale, inclusiv eliberarea rezultatelor medicale a unui pacient minor, se pot face numai după identificarea Pacientului și a aparținătorului care însoțește minorul, cu prezentarea unor documente, conform procedurii comunicate telefonic și pe site-ul CordMedica.ro.
  5. La înregistrarea Pacienților minori în vederea accesării serviciilor medicale, în sistemul informatic al CordMedica, părintele / reprezentantul legal / aparținătorul / persoana care solicită programarea va comunica datele de identificare ale părinților sau ale reprezentantului legal al Pacientului minor.
  6. La fiecare accesare a serviciilor medicale, personalul CordMedica va actualiza datele Pacienților, în special telefon și e-mail. Pacienții străini sunt obligați să comunice date de contact (adresă și număr de telefon) de pe teritoriul României.
  7. Pacienții înțeleg că informațiile referitoare la serviciile medicale și prețurile acestora, obținute la telefon sau pe site-ul CordMedica.ro au doar scop informativ. Întotdeauna va prevala lista de prețuri afișată la recepție. În funcție de specificul fiecărui caz medical și de serviciile medicale efectiv oferite în cadrul interacțiunii cu medicii CordMedica, costul final al serviciilor poate varia. În acest sens, Pacientul are obligația ca după fiecare serviciu medical să verifice în recepțiile CordMedica costul serviciilor prestate, respectiv dacă toate serviciile prestate sunt acoperite integral sau parțial de abonament.
  8. În cazul în care Pacientul nu se prezintă la 3 programări consecutive în decurs de 6 luni, fără a avea un motiv întemeiat și fără să anunțe cu cel puțin 24 de ore înainte de ora la care este stabilită programarea, CordMedica poate suspenda Serviciile Medicale acordate respectivului Pacient pentru o perioadă de 3 luni. Pacientul are obligația să se prezinte la ora stabilită conform programării, evitând astfel imposibilitatea efectuării consultației la medic.
  9. Părinții / reprezentanții legali ai copiilor au obligația ca în clinica CordMedica să nu lase copiii nesupravegheați. Nu ne asumăm răspunderea pentru eventualele evenimente în care copiii se accidentează în clinici datorită neglijenței tutorilor.
  10. În acord cu prevederile Codului Fiscal, vă informăm că nu emitem factură pentru serviciile medicale prestate, la solicitarea pacienților, pe numele unor persoane fizice și / sau juridice (societăți cu răspundere limitată, PFA, PFI, s.a.m.d.) decât dacă a fost încheiat cu respectiva entitate juridică, în prealabil, un contract de prestări servicii medicale specific pentru serviciile acordate pacientului.
  11. În cazul în care, în urma accesării serviciilor medicale, Pacienții figurează în evidențele contabile ale oricareia dintre societățile din cadrul CordMedica, cu debite, Pacientul nu va putea accesa niciunul dintre Serviciile Medicale prestate de oricare dintre societățile aparținând CordMedica, indiferent dacă deține sau nu și calitatea de Asigurat CAS. Restricția va fi activă până la achitarea debitului sau reglarea situației debitului.
  12. În cazul în care serviciile medicale de care Pacientul CAS a beneficiat nu sunt suportate de CAS, indiferent de motive, Pacientul este obligat să achite contravaloarea serviciilor medicale. În acest sens, Pacientul are obligația de a semna diferite documente, precum angajamente de plată, documente ce vor fi puse la dispoziție de către personalul CordMedica. Refuzul semnării acestor documente poate determina refuzul de către CordMedica a prestării serviciilor medicale.
  13. Decontarea prin intermediul asigurării private de sănătate și a asigurării sociale de sănătate exclude orice alt tip de decontare a serviciilor, precum și aplicarea de reduceri comerciale suplimentare. Înainte de accesarea serviciului medical Pacientul va decide ce metodă dorește să aplice pentru decontarea serviciilor.
  14. Faptele, actele sau gesturile obscene, proferarea de injurii, expresiile jignitoare sau vulgare, amenințări cu acte de violență sau orice alte acte împotriva Personalului Prestatorului și a celorlalte persoane din incinta sau deteriorarea, distrugerea sau sustragerea bunurilor CordMedica, de natură să tulbure ordinea și liniștea publică sau să provoace indignarea persoanelor ori să lezeze demnitatea și onoarea acestora sau a rețelei de sănătate CordMedica nu sunt tolerate. În cazul în care Pacientul sau aparținătorii acestuia săvârșesc una din faptele, actele menționate mai sus, CordMedica va solicita imediat CordMedica vor putea solicita imediat intervenția echipelor de intervenție al companiilor private de pază și protecție cu care aceasta colaborează, și/sau intervenția Poliției.
  15. În cazul unor evenimente de genul celor menționate la punctul 14 – III de mai sus, CordMedica poate restricționa accesul oricărei persoane implicate în incident la serviciile medicale disponibile în cadrul rețelei de sănătate CordMedica având dreptul de a rezilia unilateral orice contract anterior încheiat cu Pacientul sau în favoarea Pacientului.
  16. Este interzis fotografiatul, înregistrarea video și audio, atât în spațiul de așteptare, recepție cât și în cabinetele medicilor/asistentelor, fără permisiunea prealabilă scrisă a acestora.
  17. În cazul investigațiilor în care este necesar acordul exprimat în scris sub forma de consimțământ medical, lipsa semnăturii pacientului de pe formularele specifice echivalează cu lipsa consimțământului, caz în care se va opri de îndată furnizarea serviciilor medicale solicitate.

2. Politica De Confidențialitate


I Introducere

CordMedica se angajează să vă asigure confidențialitatea în cadrul prelucrării informațiilor dumneavoastră cu caracter personal. Această politică privind confidențialitatea oferă detalii despre informațiile pe care le colectăm despre dumneavoastră, modul în care le folosim și cum le protejăm. De asemenea, oferă informații despre drepturile dumneavoastră.

II Scop

Scopul acestei politici este de a ne asigura că CordMedica respectă legislația aplicabilă privind Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR).

În această politică privind confidențialitatea, „noi”, „al nostru” înseamnă „Societatea”.

III Sfera politicii noastre privind confidențialitatea

Aceasta politica privind confidențialitatea se aplică oricărei persoane care interacționează cu noi privind produsele și serviciile noastre („dumneavoastră” „al dumneavoastră”), în orice mod (de exemplu, prin e-mail, prin intermediul site-ului nostru web, prin telefon, față în față). Oricând, vă putem oferi mai multe informații privind confidențialitatea dacă este necesar, pentru metode speciale de contact sau în legătură cu produse sau servicii specifice.

Această politică de confidențialitate vi se aplică dacă ne întrebați despre sau utilizați produsele și serviciile noastre. Aceasta descrie modul în care vă procesăm informațiile, indiferent de modalitatea prin care ne contactați (de exemplu, prin e-mail, prin intermediul site-ului nostru web, prin telefon etc.).

Această politică este general valabilă și pentru cazuri specifice, de exemplu, dacă în timpul colaborării vă oferim acces la aplicațiile noastre, vi se vor transmite politici și proceduri adiționale.

IV Sarcini și responsabilități

Directorul General (GM) este responsabil pentru aplicarea acestei politici în activitatea de zi cu zi, având obligația de a monitoriza implementarea acesteia la toate nivelurile organizației, inclusiv în activitatea celorlalți membri ai comitetului de conducere al societății.

Directorii punctelor noastre de lucru vor raporta prompt către Directorul General stadiul implementării și orice abatere de la prevederile acestei politici, având obligația de a se asigura că angajații punctului de lucru își asumă responsabilitatea pentru respectarea prevederilor în desfășurarea activității de zi cu zi.

Responsabilii cu protecția datelor (DPO) Societatea a desemnat un Responsabil cu protecția datelor în structura organizațională într-un mod în care se asigură faptul că funcția este liberă de orice influență care poate compromite abilitatea acesteia de a-și desfășura activitatea într-o manieră obiectivă, corectă și independentă.

Responsabilul pentru protecția datelor raportează direct Directorului General al Societății.

În timp ce își realizează sarcinile, Responsabilul pentru protecția datelor poate, unde este cazul, să coopereze cu toate celelalte departamente ale Societății, împreună cu comitetul GDPR desemnat în mod explicit de Societate. Responsabilul pentru protecția datelor asigură consilierea Directorului General al Societății privind orice chestiune legată de prezenta politică și de regulament. GDPR impune că Responsabilul cu protecția datelor să opereze independent și fără instrucțiuni de la angajator în privința modului în care trebuie să-și realizeze sarcinile.

V Modul în care colectăm date cu caracter personal

Colectăm informații cu caracter personal de la dumneavoastră și de la terți (orice persoană care acționează în numele dumneavoastră, formulare online, din înregistrarea apelurilor telefonice sau direct din apel telefonic, cu consimțământul clar al persoanei cu care interacționăm, compania angajatoare, brokeri, furnizori de asistență medicală și așa mai departe).

Când ne furnizați informații despre alte persoane, trebuie să vă asigurați că aceștia au văzut o copie a acestei politici privind confidențialitatea și sunt de acord să ne furnizeze informațiile lor.

Colectăm informații personale de la dumneavoastră:

  • Prin intermediul contactului cu noi, inclusiv prin telefon (putem înregistra sau monitoriza apelurile telefonice pentru a ne asigura că acestea respectă legile, codurile de practică și politicile interne, precum și în scopuri de asigurare a calității), prin e-mail, prin intermediul site-urilor noastre web, prin completarea unei cereri sau alte formulare (inclusiv pe site-ul nostru web), prin intermediul social media sau față în față (de exemplu, în recepțiile noastre, în cadrul consultațiilor sau investigațiilor medicale).

Pentru toți clienții noștri, putem colecta informații de la:

  • părinții sau tutorii dumneavoastră dacă aveți vârsta mai mică de 18 ani;
  • angajatorul dumneavoastră dacă acesta a încheiat pentru dumneavoastră un abonament sau asigurare de sănătate;
  • un membru al familiei sau altcineva care acționează în numele dumneavoastră;
  • medici, alți clinicieni și profesioniști în asistență medicală, spitale, clinici sau alți furnizori de asistență medicală;
  • orice furnizori de servicii care lucrează cu noi în legătură cu produsul sau serviciul pentru dumneavoastră, dacă nu vă este furnizat direct de noi, precum furnizarea de aplicații, tratament medical, tratament stomatologic sau evaluări de sănătate.
  • surse de informare disponibile publicului larg

Dacă vă furnizăm produse și servicii de asigurare, putem colecta informații de la:

  • asiguratul principal, dacă sunteți dependent printr-o poliță de asigurare de familie;
  • angajatorul dumneavoastră dacă sunteți acoperit de o poliță de asigurare pe care acesta a încheiat-o;
  • brokeri și alți agenți (poate fi brokerul dumneavoastră dacă aveți unul, sau brokerul angajatorului dumneavoastră dacă are unul); și
  • alți terți cu care lucrăm, precum agenți care lucrează în numele nostru, alți asiguratori și reasiguratori, actuari, auditori, avocați, traducători și interpreți, consultanți fiscali, agenții de recuperare a datoriilor, agenții de informații privind creditele, agenții de detectare a fraudelor (inclusiv grupuri de asigurare de sănătate contra fraudă), autorități de reglementare, autorități de supraveghere a protecției datelor, profesioniști medicali, alți furnizori de îngrijire medicală și furnizori de asistență medicală.
  • Persoanele care plătesc pentru produsele sau serviciile pe care vi le furnizăm, inclusiv alți asiguratori, organisme din sectorul public și ambasade.

VI Categorii de informații cu caracter personal

Prelucrăm două categorii de informații cu caracter personal despre dumneavoastră și (unde este cazul) despre dependenții dumneavoastră:

  • informații cu caracter personal standard (de exemplu, informațiile pe care le folosim pentru a vă contacta, pentru a vă identifica sau a gestiona relația noastră cu dumneavoastră); și
  • categorii speciale de informații (de exemplu, informații privind sănătatea, care ne permit să adaptăm asistența pentru dumneavoastră).

Informațiile cu caracter personal standard includ:

  • informații de contact, cum ar fi numele dumneavoastră, orașul de domiciliu, adresa de e-mail și numerele de telefon;
  • data nașterii și identificatorii naționali (cum ar fi CNP-ul, numărul cărții dumneavoastră de identitate sau numărul pașaportului); alte date din actul de identitate (cum ar fi seria și numărul actului de identitate);
  • date din certificatul de naștere – în cazul minorilor;
  • informații furnizate pe durata apelului telefonic sau direct în clinica/clinicele noastre;
  • locația și funcția în cadrul companiei angajatoare, în cazul serviciilor de medicină muncii;
  • stare civilă, cetățenie, semnătura, origine etnică;
  • detalii despre orice legătură pe care am avut-o cu dumneavoastră, cum ar fi orice reclamații sau incidente;
  • imaginea, prin intermediul camerelor de supraveghere din cadrul sediilor noastre (în incintele unde avem instalate camere de supraveghere video, acestea sunt indicate prin semne la vedere);
  • detalii de plată, cum ar fi: adresa de facturare; numele și prenumele, contul bancar.
  • informații despre modul în care utilizați site-ul nostru web, aplicațiile sau alte tehnologii, inclusiv adrese IP sau alte informații despre dispozitiv, cookie-uri
  • informații pe care dumneavoastră le faceți publice prin intermediul social media.

VII Temeiurile pe baza cărora prelucrăm datele dvs. cu caracter personal

Temeiurile pe baza cărora procesăm datele dumneavoastră cu caracter personal sunt următoarele:

  • Pentru a încheia sau executa un contract cu dumneavoastra conform art. 6 alin. 1 lit. b) din GDPR, respectiv “prelucrarea este necesară pentru executarea unui contract la care persoana vizată este parte sau pentru a face demersuri la cererea persoanei vizate înainte de încheierea unui contract”;
  • Pe baza consimțământului dumneavoastra putem prelucra datele pentru comunicări de marketing conform art. 6 alin. 1 lit. a) din GDPR, respectiv „persoana vizată și-a dat consimțământul pentru prelucrarea datelor sale cu caracter personal pentru unul sau mai multe scopuri specifice”;
  • Pentru îndeplinirea unei obligații legale, cum ar fi obligația de a comunica informații către autoritățile publice sau entități autorizate de acestea, sau pentru a îndeplini obligația de arhivare in conformitate cu art.6 alin. 1 lit. c) din GDPR, respectiv “prelucrarea este necesară în vederea îndeplinirii unei obligații legale care îi revine operatorului”;
  • Prelucrarea este necesară în scopul intereselor noastre legitime, in conformitate cu art. 6, alin 1 lit f) din GDPR, respectiv “prelucrarea este necesară în scopul intereselor legitime urmărite de operator sau de o parte terță…”, cu respectarea dispozițiilor art.5 din GDPR.

Temeiurile pe baza cărora prelucrăm datele dumneavoastră sensibile sunt:

  • Prelucrarea este necesară în scopul evaluării capacității de muncă, în vederea angajării sau a evaluării periodice, în conformitate cu art. 9, alin. 2, lit. b) din GDPR: “prelucrarea este necesară în scopul îndeplinirii obligațiilor și al exercitării unor drepturi specifice ale operatorului sau ale persoanei vizate…”.
  • Prelucrarea este necesară în situații de urgență medicală sau incapacitatea dumneavoastră de a vă da acordul cu privire la prelucrare, în conformitate cu art. 9, alin. 2, lit. c) din GDPR:” prelucrarea este necesară pentru protejarea intereselor vitale ale persoanelor vizate sau ale unei alte persoane fizice, atunci când persoana vizată se află în imposibilitate fizică sau juridică de a-și da consimțământul
  • Prelucrarea este necesară pentru constatarea, exercitarea sau apărarea unui drept al nostru în instanță, în situația în care apar dezacorduri, în conformitate cu art. 9, alin. 2, lit. f) din GDPR: “prelucrarea este necesară pentru constatarea, exercitarea sau apărarea unui drept în instanță sau ori de câte ori instanțele acționează în exercițiul funcției lor judiciare
  • Prelucrarea este necesară pentru prestarea efectivă a serviciului medical, având în vedere specificul activității noastre, în conformitate cu art. 9, alin. 2, lit. h) din GDPR: “prelucrarea este necesară în scopuri legate de medicina preventivă sau a muncii, de evaluarea capacității de muncă a angajatului, de stabilirea unui diagnostic medical, de furnizarea de asistență medicală sau socială sau a unui tratament medical
  • Prelucrarea este necesară din motive de interes public în domeniul sănătății publice, în conformitate cu art. 9, alin. 2, lit. i) din GDPR*: “prelucrarea este necesară din motive de interes public, cum ar fi protecția împotriva amenințărilor transfrontaliere grave la adresa sănătății sau asigurarea de standarde ridicate de calitate și siguranță a asistenței medicale și a medicamentelor sau dispozitivelor medicale, în temeiul legislației Uniunii Europene sau al dreptului intern…”.
  • Prelucrarea este necesară în scopul arhivării publice, în conformitate cu art. 9, alin. 2, lit. j) din GDPR: “prelucrarea este necesară în scopuri de arhivare în interes public, în scopuri de cercetare științifică sau istorică…”.

VIII Scopul utilizării datelor dvs. cu caracter personal

Procesăm informațiile dumneavoastră cu caracter personal pentru scopurile stabilite în această politică privind confidențialitatea. De asemenea, am stabilit câteva motive legale pentru care putem prelucra informațiile dumneavoastră cu caracter personal (acestea depind de ce categorie de informații cu caracter personal prelucrăm). În mod normal, prelucrăm informațiile cu caracter personal standard dacă acest lucru este necesar pentru a furniza serviciile stabilite într-un contract, dacă este în interesul nostru legitim sau al terților sau este solicitat sau permis de orice lege aplicabilă. Citiți mai jos mai multe informații despre acest aspect și despre motivele pentru care ar putea fi necesar să prelucrăm informații din categoriile speciale.

Prin lege, trebuie să avem un motiv legal pentru prelucrarea informațiilor cu caracter personal. Prelucrăm informațiile cu caracter personal standard despre dumneavoastră dacă acestea sunt:

  • necesare pentru a furniza serviciile stabilite într-un contract – dacă avem un contract cu dumneavoastră, dacă aveți un abonament încheiat de angajatorul dumneavoastră sau de către o altă persoană în numele dumneavoastră, vă vom prelucra informațiile cu caracter personal pentru a îndeplini acel contract (adică, pentru a vă furniza dumneavoastră și dependenților dumneavoastră serviciile noastre);
  • pentru interesele noastre legitime;
  • pe baza consimțământului dumneavoastră;
  • necesare sau permise de lege

Procesăm informații din categoriile speciale despre dumneavoastră deoarece:

  • sunt necesare pentru scopurile prevăzute de medicina preventivă sau medicina muncii, pentru a evalua dacă puteți lucra, pentru diagnosticul medical, pentru a furniza tratament medical, sau pentru a gestiona asistența medicală (inclusiv monitorizarea faptului că îndeplinim așteptările în privința performanței noastre clinice sau non-clinice);
  • sunt necesare în scopul îndeplinirii obligațiilor și al exercitării unor drepturi specifice în domeniul ocupării forței de muncă și al securității și protecției sociale;
  • sunt necesare în scopul analizei reclamațiilor dumneavoastră;
  • sunt necesare pentru un scop menit să protejeze publicul împotriva necinstei, a malpraxisului sau a altor comportamente necorespunzătoare;
  • sunt necesare în cazul unui litigiu, pe baza interesului legitim al companiei;
  • sunt necesare pentru protejarea interesului dumneavoastră vital;
  • este în interesul public, în conformitate cu legile aplicabile;
  • sunt informații pe care le-ați făcut publice; sau
  • avem permisiunea dumneavoastră. Conform celei mai bune practici, vă vom solicita permisiunea pentru a prelucra informațiile cu caracter personal dacă nu există niciun alt motiv legal pentru a le prelucra. Dacă trebuie să vă cerem permisiunea, vom clarifica că aceasta este ceea ce cerem și vă vom ruga să confirmați alegerea de a ne da această permisiune. Dacă nu putem furniza un produs sau serviciu fără permisiunea dumneavoastră (de exemplu, nu putem gestiona și conduce un trust de sănătate fără informații despre sănătate), vom clarifica acest lucru atunci când vă cerem permisiunea. Dacă mai târziu vă retrageți permisiunea, nu vă vom mai putea furniza un produs sau un serviciu care se bazează pe obținerea permisiunii dumneavoastră;
  • în cazul în care vă furnizăm produse de asigurare, putem prelucra datele dumneavoastră cu caracter special în scopul soluționării dosarelor de daună;

IX Interese legitime

Vă prelucrăm informațiile cu caracter personal pentru o serie de interese legitime, inclusiv gestionarea tuturor aspectelor legate de relația noastră cu dvs., pentru marketing, pentru a ne ajuta să ne îmbunătățim serviciile și produsele și pentru a ne exercita drepturile sau pentru a rezolva reclamații.

Interesul legitim este unul dintre motivele legale pentru care vă putem procesa informațiile cu caracter personal. Luând în considerare interesele, drepturile și libertățile dvs., interesele legitime care ne permit să vă prelucrăm informațiile cu caracter personal includ:

  • să gestionăm relația noastră cu dvs., cu afacerea noastră și cu terții care furnizează produse sau servicii pentru noi (de exemplu, pentru a vă programa la un serviciu solicitat, pentru a verifica dacă ați primit un serviciu);
  • să furnizăm servicii de asistență medicală în numele unui terț (de exemplu, angajatorul dvs.);
  • recuperarea creanțelor;
  • prelucrarea datelor în cazul unui litigiu;
  • supravegherea video pentru siguranța dvs și a angajaților/bunurilor companiei;
  • investigarea și raportarea breșelor de securitate;
  • înregistrarea și monitorizarea apelurilor telefonice; să ne asigurăm că reclamațiile sunt tratate eficient și să investigăm reclamațiile (de exemplu, putem solicita informații furnizorului dvs. de tratament pentru a ne asigura că primim informații exacte și pentru a monitoriza calitatea tratamentului și asistenței);
  • să ne actualizăm evidențele și să vă oferim materiale de marketing permise de lege; pentru cercetare și analiză statistică, astfel încât să putem monitoriza și îmbunătăți produsele, serviciile, site-urile web și aplicațiile sau să dezvoltăm altele noi;
  • pentru a monitoriza cât de bine ne îndeplinim așteptările clinice și non-clinice de performanță în cazul furnizorilor de asistență medicală; să impunem sau să aplicăm termenii și condițiile noastre pentru utilizarea site-ului, termenii și condițiile noastre privind politele sau alte contracte, sau să protejăm drepturile, proprietatea sau siguranța noastră (sau clienților sau altor persoane);
  • să ne exercităm drepturile, să ne apărăm de reclamații și să respectăm legile și reglementările care ni se aplică nouă și terților cu care lucrăm;
  • să participăm la, sau să facem obiectul, oricărei vânzări, cumpărări, fuziuni sau preluare a întregului Grup Medicover sau a unei părți din acesta.

X Marketing și preferințe

Putem folosi informațiile dvs. cu caracter personal pentru a vă trimite materiale de marketing prin poștă, prin telefon, prin intermediul rețelelor sociale, prin e-mail și prin mesaje text.

Putem folosi informațiile dvs. cu caracter personal pentru a vă trimite materiale de marketing numai dacă avem permisiunea dvs., acordată în cadrul vizitei în una din clinică/clinicile noastre, prin completarea consimțământului, sau prin marcarea opțiunilor în contul dvs. on-line, sau în interes legitim, așa cum este descris mai sus.

Dacă nu doriți să primiți e-mailuri de la noi, puteți face clic pe linkul „dezabonare” care apare în toate e-mailurile pe care le trimitem. Dacă nu doriți să primiți mesaje text de la noi, ne puteți spune contactându-ne în orice moment. În caz contrar, puteți oricând să ne contactați pentru a vă actualiza preferințele de contact.

Aveți dreptul să vă opuneți marketingului direct și creării de profiluri (prelucrarea automată a informațiilor dvs. pentru a ne ajuta să evaluăm anumite lucruri despre dvs., de exemplu, preferințele personale și interesele dvs.) legate de marketingul direct. Consultați secțiunea despre drepturile dvs. pentru mai multe detalii.

XI Prelucrarea pentru crearea de profiluri (profiling) și procesul decizional automatizat

La fel ca multe companii, uneori folosim automatizarea pentru a vă oferi servicii mai rapide, mai bune, mai coerente și mai corecte, precum și informații de marketing despre care credem că vor fi de interes pentru dumneavoastră (inclusiv reduceri la produsele și serviciile noastre). Aceasta vă implică evaluarea informațiilor despre dvs. și, în unele cazuri, utilizarea tehnologiei pentru a vă oferi răspunsuri sau decizii automate.

Aveți dreptul să vă opuneți marketingului direct și creării de profiluri legate de marketingul direct. De asemenea, puteți avea dreptul să aveți obiecții față de alte tipuri de profilare și procese decizionale automate prezentate mai jos. În aceste cazuri, aveți dreptul să ne solicitați să ne asigurăm că unul dintre consilierii noștri examinează o decizie automatizată, pentru a ne informa despre modul în care vă simțiți în privința ei și pentru a ne cere să reconsiderăm decizia. Putem folosi prelucrarea pentru crearea de profiluri doar dacă avem consimțământul dvs. explicit.

Conform legii, trebuie să vă definim următoarele:

  • procesul decizional automatizat – luarea unei decizii folosind tehnologie, fără implicarea unei persoane; și
  • crearea de profiluri – prelucrarea automată a informațiilor dvs. pentru a ne ajuta să evaluăm anumite lucruri despre dvs. (de exemplu, preferințele personale și interesele dvs.).

Aceasta se datorează faptului că aveți anumite drepturi în ceea ce privește procesul decizional automatizat și crearea de profiluri. Aveți dreptul să vă opuneți creării de profiluri în legătură cu marketingul direct. Dacă faceți acest lucru, nu vom mai putea crea profiluri pentru scopuri de marketing direct. De asemenea, aveți dreptul la obiecții față de crearea de profiluri în alte circumstanțe prezentate mai jos.

Procesele stabilite mai jos implică atât crearea de profiluri, cât și procesul decizional automatizat.

  • În funcție de tipul de produs de asigurare de sănătate de care doriți să beneficiați, pentru a ne ajuta să decidem ce nivel de acoperire vă putem oferi, vă vom ruga să ne furnizați informații despre istoricul medical. Putem folosi programe software pentru a revizui aceste informații, pentru a afla dacă aveți orice probleme de sănătate anterioare sau existente pe care nu le putem acoperi și care vor fi excluse din polița dvs.
  • Putem folosi programe software pentru a ne ajuta să calculăm prețul produselor și serviciilor pe baza a ceea ce știm despre dvs. și despre alți clienți. De exemplu, tehnologia noastră poate analiza informații despre istoricul cererilor dvs. de despăgubire și o poate compara cu informațiile pe care le deținem cu privire la cererile de despăgubire anterioare, pentru a evalua probabilitatea de a avea nevoie să faceți o cerere de despăgubire. De asemenea, vă putem evalua vârsta, unde locuiți și alte detalii referitoare la sănătatea dumneavoastră (cum ar fi problemele de sănătate existente și dacă fumați) pentru a calcula prețurile pentru produsele evaluate în comunitate, care se bazează pe grupuri predefinite cu profiluri de risc similare.

Procesele prezentate mai jos implică crearea de profiluri.

  • Pentru a îmbunătăți rezultatele și pentru a fi mai eficienți și pentru a ne permite să vă oferim sfaturi cu privire la diferite căi de tratament (de exemplu, alternative la intervenții chirurgicale sau alte tratamente invazive), este posibil să folosim programe software pentru a evalua istoricul medical și informațiile despre populația generală dintr-o zonă, pentru a identifica clienții care ar putea avea nevoie cel mai mult de acest sfat.
  • Atunci când polița dvs. este în curs de reînnoire, programul nostru software ne spune acest lucru și poate, de asemenea, să evalueze istoricul plăților și cererilor de despăgubire, informațiile despre informațiile generale într-un anumit domeniu și alte informații de la terți, pentru a vă oferi în mod automat informații despre stimulente pe care vi le putem oferi și mesajele de marketing pe care le veți primi.
  • Solicităm altor organizații să efectueze o parte din analizele noastre privind consumatorii și piața pentru a ne îmbunătăți procesele de marketing. Acest lucru implică distribuirea informațiilor cu caracter personal referitoare la clienții noștri unor terți care sunt specializați în crearea de profiluri și segmentarea persoanelor (punerea în grupuri de diferite tipuri de clienți, pe baza informațiilor diferite colectate despre acestea, pentru a ne ajuta să vizăm mai bine produsele noastre către acestea).

Aceste companii potrivesc informațiile pe care le oferim cu informațiile pe care le primesc din alte surse pentru a îmbunătăți corectitudinea analizei lor. Folosim rezultatele acestei analize pentru a ne ajuta să vizăm marketingul și ofertele.

  • Putem folosi informații despre produsele pe care le-ați cumpărat și informații despre ceilalți clienți care au cumpărat aceleași produse ca dvs., pentru a ne asigura că vă trimitem informații despre produsele de care sunteți cel mai probabil interesat.
  • Putem distribui informațiile dvs. cu caracter personal (inclusiv numele dvs., data nașterii, sexul și țara în care locuiți) unor companii terțe, pe care le folosim pentru a efectua verificări antifraudă. Vom revizui orice potriviri din acest proces. (Nu vom folosi procesul decizional automatizat pentru aceasta.)

XII Distribuirea informațiilor dvs.

Distribuim informatiile dumneavoastra in cadrul CordMedica, angajatorului dumneavoastra, persoanelor care actioneaza in numele dumneavoastra (de exemplu brokeri si alti agenti) si altor persoane care ne ajuta sa furnizam servicii (de exemplu, furnizorii de ingrijire medicala si furnizorii de asistenta medicala) sau de la care avem nevoie de informatii pentru a ne permite sa gestionam sau sa confirmam cererile de despagubire sau drepturile. De asemenea, va distribuim informatiile in conformitate cu legea.

Este necesar sa distribuim uneori informatiile dumneavoastra altor persoane sau organizatii in scopurile stabilite in aceasta politica privind confidentialitatea.

Pentru toti clientii nostri, putem distribui informatiile:

  • altor membri ai CordMedica;
  • altor organizații de care aparțiți sau la care sunteți asociat profesional, pentru a vă confirma dreptul de a solicita reduceri la produsele și serviciile noastre;
  • medicilor, clinicienilor și altor profesioniști în asistența medicală, spitale, clinici sau alți furnizori de asistență medicală;
  • furnizorilor care contribuie la livrarea produselor sau serviciilor în numele nostru, furnizori care efectuează sondaje de opinie și de satisfacție a clienților (calitate);
  • persoanelor sau organizațiilor cărora trebuie, sau avem permisiunea să le distribuim prin lege (de exemplu, pentru prevenirea fraudei sau protecție);
  • avocați, consultanți externi, auditori din România sau străinătate, societăți de recuperări creanțe;
  • autorităților statului îndreptățite de lege sau oricăror entități autorizate de acestea, în special autorități publice în domeniul sănătății din România: Casa Națională de Asigurări de Sănătate, Direcția de Sănătate Publică, Ministerul Sănătății, instituții locale și/sau centrale și altele;
  • instituții financiar-bancare;
  • executori judecătorești;
  • poliției și altor organe de aplicare a legii pentru a-i ajuta să-și îndeplinească îndatoririle sau altor persoane dacă trebuie să facem acest lucru prin lege sau printr-o hotărâre judecătorească;
  • dacă noi (sau orice membru al CordMedica) vindem sau cumpărăm orice afacere sau bunuri, potențialului cumpărător sau vânzător al acelei afaceri sau acelor active; și unui terț care preia activele CordMedica (în acest caz, informațiile cu caracter personal pe care le deținem cu privire la clienți sau vizitatorii site-ului, pot fi una din activele pe care terțul le preia).
  • angajatorului dumneavoastră, dacă acesta plătește serviciile pe care le furnizăm;
  • partenerilor noștri de asigurare, de exemplu brokerilor, reasiguratorilor, actuarilor, auditorilor, avocaților, traducătorilor și interpreților, consultantilor fiscali, agențiilor de colectare a datoriilor, agențiilor de detectare a fraudei, autorităților de reglementare, autorităților de supraveghere a protecției datelor;
  • celor care plătesc pentru produsele sau serviciile pe care vi le furnizăm, inclusiv asiguratorilor, organismelor din sectorul public și ambasadelor;
  • celor care vă oferă tratament și alte beneficii;
  • registrelor naționale;
  • bazelor de date naționale de screening;
  • autorităților și agențiilor guvernamentale.

Dacă vă furnizăm asigurare, vă distribuim informațiile:

  • detinatorului politei sau agentului acesteia, daca nu sunteti principalul membru in cadrul unei polite individuale (le vom trimite toate documentele de membru si confirmarea modului in care am tratat o cerere de despagubire si toate persoanele care sunt asigurate in cadrul politei pot avea acces la corespondenta si alte informatii);
  • angajatorului dumneavoastra (sau brokerului sau agentului) pentru scopuri de administrare a produselor sau serviciilor, daca sunteti membru sau beneficiar in cadrul schemei grupului de angajatori;
  • brokerului sau agentului dumneavoastra (sau ambele);
  • altor terți cu care lucrăm pentru a vă furniza produsele și serviciile noastre, precum agenți care lucrează în numele nostru, alți asiguratori și reasiguratori, actuari, auditori, avocați, traducători și interpreți, consultanți fiscali, agenții de recuperare a creanțelor, agenții de informații privind creditele, agenții de detectare a fraudelor (inclusiv grupurile de luptă antifraudă din sănătate), autorităților de reglementare, autorităților de supraveghere a protecției datelor, profesioniștilor medicali, altor furnizori de îngrijire medicală și furnizori de asistență medicală;
  • și organizațiilor care vă furnizează tratament și alte beneficii, inclusiv servicii de asistență în călătorie.

Dacă vă împărtășim informațiile cu caracter personal, ne vom asigura că există o protecție adecvată pentru a vă proteja informațiile cu caracter personal, în conformitate cu legile privind protecția datelor.

XIII Informații anonimizate și combinate

Sustinem cercetari clinice aprobate etic. Putem folosi informatii anonimizate (cu toate denumirile si alte informatii de identificare eliminate) sau informatii care sunt combinate cu informatiile altor persoane, sau să le divulgăm altor persoane pentru cercetare sau scopuri statistice. Nu puteți fi identificat din aceste informatii și vom distribui informatiile doar în conformitate cu acordurile legale care stabilesc un scop convenit, limitat și împiedică utilizarea informatiilor pentru câștiguri comerciale.

XIV Transferarea informațiilor în afara Spațiului Econmic European

Luăm măsuri pentru a ne asigura că, atunci când vă transferăm informațiile cu caracter personal într-o altă țară, există o protecție adecvată, în conformitate cu legile privind protecția datelor. Adesea, această protecție este stabilită în baza unui contract cu organizația care primește aceste informații.

XV Timpul de păstrare al informațiilor cu caracter personal

Păstrăm informațiile dumneavoastră cu caracter personal în conformitate cu perioadele stabilite, calculate folosind următoarele criterii.

  • De cât timp sunteți clientul nostru, tipurile de produse sau servicii pe care le aveți de la noi și momentul în care nu veți mai fi clientul nostru.
  • Cât timp este rezonabil să păstrăm evidențe pentru a arăta că ne-am îndeplinit obligațiile pe care le avem față de dumneavoastră și de lege.
  • Până la termenul limită pentru a putea face o cerere de despăgubire, în cazul produselor de asigurare.
  • Orice perioade de păstrare a informațiilor stabilite prin lege sau recomandate de autoritățile de reglementare, organismele profesionale sau asociații.
  • Orice procedură relevantă care se aplică.

În general, datele medicale sunt stocate pentru o perioadă de până la 50 ani, în conformitate cu politicile interne aplicabile la nivelul CordMedica.

XVI Drepturile dumneavoastră

Aveti dreptul sa va accesati informatiile si sa ne solicitati sa corectam orice greșeli si sa ștergem și sa restricționam utilizarea informațiilor dumneavoastra. De asemenea, aveti dreptul sa va opuneti folosirii informatiilor dumneavoastra, sa ne solicitati sa va transferam informatiile pe care le-ati furnizat, sa retrageti permisiunea pe care ne-ati furnizat-o pentru a utiliza informatiile si sa ne solicitati sa nu folosim procese decizionale automatizate care pot produce efecte juridice.

Aveti urmatoarele drepturi (se aplica anumite exceptii):

Dreptul de acces: dreptul de a face o solicitare scrisa pentru detalii cu privire la informatiile dumneavoastra cu caracter personal si o copie a acestor informatii cu caracter personal;

Dreptul la rectificare: dreptul de a corecta sau de a elimina informații inexacte despre dumneavoastra;

Dreptul de ștergere („dreptul de a fi uitat”): dreptul de a șterge anumite informații cu caracter personal despre dumneavoastra;

Dreptul la restricționarea prelucrării: dreptul de a solicita ca informațiile dumneavoastra cu caracter personal sa fie utilizate numai in scopuri restricționate;

Dreptul de a obiecta: dreptul de a va opune prelucrării informațiilor dumneavoastra cu caracter personal in cazurile in care prelucrarea noastra se bazeaza pe indeplinirea unei sarcini indeplinite in interes public sau daca v-am informat ca prelucrarea este necesara pentru interesele noastre legitime sau ale unui tert. Puteti obiecta in privinta folosirii informațiilor dumneavoastra in scopuri de profilare atunci cand este vorba de marketingul direct;

Dreptul la portabilitatea datelor: dreptul de a solicita ca informațiile cu caracter personal pe care ni le-ați pus la dispoziție să vi se transfere unui terț într-un format care se poate citi automat;

Dreptul de a retrage consimțământul: dreptul de a retrage orice consimțământ pe care ni l-ați dat anterior pentru a gestiona informațiile dumneavoastră cu caracter personal. Dacă vă retrageți consimțământul, acest lucru nu va afecta legalitatea utilizării de către Societate a informațiilor dumneavoastră cu caracter personal înainte de retragerea consimțământului dumneavoastră și vă vom anunța dacă nu vă mai putem oferi produsul sau serviciul ales;

Dreptul în legătură cu procesul decizional automatizat: aveți dreptul de a nu fi supus unei decizii bazate exclusiv pe prelucrarea automată, care produce efecte legale cu privire la dumneavoastră sau vă afectează similar în mod semnificativ, cu excepția cazului în care este necesar pentru a încheia un contract cu dumneavoastră, este autorizat prin lege sau dacă v-ați dat acordul explicit. Vă vom anunța când se iau astfel de decizii, motivele legale pe care ne bazăm și drepturile pe care le aveți.

Vă rugăm să rețineți: în afara de dreptul dumneavoastră de a obiecta cu privire la utilizarea datelor dumneavoastră pentru marketingul direct (și profilare în măsura în care este utilizat pentru marketingului direct), drepturile dumneavoastră nu sunt absolute: ele nu se aplică întotdeauna, în toate cazurile și vă vom anunța în corespondența noastră cu dumneavoastră cum vom putea să vă soluționăm solicitarea.

Dacă faceți o solicitare, vă vom ruga să vă confirmați identitatea, dacă este necesar, și să furnizați informații care ne ajută să înțelegem mai bine cererea dumneavoastră. Dacă nu vă vom soluționa cererea, vă vom explica de ce.

XVII Securitatea prelucrării

CordMedica acordă o importanță deosebită prelucrării în condiții de securitate și confidențialitate a datelor dvs. și utilizează ori de câte ori este posibil cele mai noi tehnologii și metodologii din domeniu.

Astfel, CordMedica va realiza transmiterea de date atât în cadrul rețelei sale cât și când este cazul în afara ei, numai prin utilizarea unor metode de criptare sigure și actualizate la zi. De asemenea, pe parcursul procesării operaționale a datelor cu caracter personal și datelor speciale, va utiliza de fiecare dată când este posibil metode moderne de pseudonimizare și anonimizare, minimizând astfel riscul apariției unor breșe de securitate.

CordMedica va procesa întotdeauna numai datele care îi sunt absolut necesare în conformitate cu scopul și temeiurile legale.

XVIII Nefurnizarea datelor dvs.

În cazul în care nu sunteți de acord cu furnizarea datelor dumneavoastră, ne aflăm în imposibilitatea de a vă putea oferi serviciile pe care le solicitați.

XIX Date de contact privind protecția datelor

Dacă aveți întrebări, comentarii, reclamații sau sugestii privind această politică sau orice alte preocupări legate de modul în care procesăm informațiile despre dumneavoastră ne puteți contacta la: email office@cordmedica.ro

De asemenea, aveți dreptul să trimiteți o plângere la Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal.

XX Intrare în vigoare și revizuire

Această politică a fost adoptată de Echipa de Conducere a Societății și intră în vigoare imediat după adoptare.

Politica va fi revizuită anual, chiar dacă nu s-au făcut modificări în conținutul acesteia sau ori de câte ori Societatea consideră necesar.

Referințe:

2. Politica De Cookies

I Descriere

Site-ul CordMedica.ro utilizeaza cookie-uri.

Informatiile prezentate in continuare au scopul de a aduce la cunostinta utilizatorului mai multe detalii despre plasarea, utilizarea si administrarea “cookie”-urilor utilizate de site-ul CordMedica.ro. De asemenea, sunt prezente si cateva linkuri utile legate de acest subiect. In cazul in care aveti nevoie de mai multe informatii, si ele nu se regasesc mai jos, ne puteti contacta la: email office@cordmedica.ro.

Va rugam sa cititi cu atentie informatiile care urmeaza:

Acest website foloseste cookie-uri pentru a furniza vizitatorilor o experienta mult mai buna de navigare si servicii adaptate nevoilor si interesului fiecaruia.

In ceea ce numim “web 2.0”, “cookie”-urile joaca un rol important in facilitarea accesului si livrarii multiplelor servicii de care utilizatorul se bucura pe internet, cum ar fi:

  • Personalizarea anumitor setari precum: limba în care este vizualizat un site, moneda în care se exprimă anumite prețuri sau tarife, păstrarea opțiunilor pentru diverse produse (măsuri, alte detalii etc.) în coșul de cumpărături (și memorarea acestor opțiuni) – generându-se astfel flexibilitatea “coșului de cumpărături” (accesarea preferințelor vechi prin accesarea butonului ‘‘înapoi’’ și “înainte’’)
  • Cookie-urile oferă deținătorilor de site-uri un feedback valoros asupra modului cum sunt utilizate site-urile lor de către utilizatori, astfel încât să le poată face și mai eficiente și mai accesibile pentru utilizatori.
  • Permit aplicațiilor multimedia sau de alt tip de pe alte site-uri să fie incluse într-un anumit site pentru a crea o experiență de navigare mai valoroasă, mai utilă și mai plăcută;
  • Îmbunătățesc eficiența publicității online.

Un “Internet Cookie” (termen cunoscut şi ca “browser cookie” sau “HTTP cookie” sau pur şi simplu “cookie”) este un fişier de mici dimensiuni, format din litere şi numere, care va fi stocat pe computerul, terminalul mobil sau alte echipamente ale unui utilizator de pe care se accesează Internetul. Cookie-ul este instalat prin solicitarea emisă de către un web-server unui browser (ex: Internet Explorer, Chrome) şi este complet “pasiv” (nu conţine programe software, viruşi sau spyware şi nu poate accesa informaţiile de pe hard drive-ul utilizatorului).

Un cookie este format din 2 părţi: numele şi conţinutul sau valoarea cookie-ului. Mai mult, durata de existenţă a unui cookie este determinată; tehnic, doar webserverul care a trimis cookie-ul îl poate accesa din nou în momentul în care un utilizator se întoarce pe website-ul asociat webserverului respectiv.

Cookie-urile în sine nu solicită informaţii cu caracter personal pentru a putea fi utilizate şi, în cele mai multe cazuri, nu identifică personal utilizatorii de internet.

  • Cookie-uri de sesiune – acestea sunt stocate temporar în dosarul de cookie-uri al browserului web pentru ca acesta să le memoreze până când utilizatorul iese de pe website-ul respectiv sau închide fereastra browserului (ex: în momentul logării/delogării pe un cont de webmail sau pe rețele de socializare)
  • Cookie-uri persistente – Acestea sunt stocate pe hard-drive-ul unui computer sau echipament (și în general depinde de durata de viață prestabilită pentru cookie). Cookie-urile persistente le includ și pe cele plasate de un alt website decât cel pe care îl vizitează utilizatorul la momentul respectiv – cunoscute sub numele de ’third party cookies’ (cookie-uri plasate de terți) – care pot fi folosite în mod anonim pentru a memora interesele unui utilizator, astfel încât să fie livrată publicitate cât mai relevantă pentru utilizatori.

Un cookie conține informații care fac legătura între un web-browser (utilizatorul) și un web-server anume (website-ul). Dacă un browser accesează acel web-server din nou, acesta poate citi informația deja stocată și reacționa în consecință. Cookie-urile asigură utilizatorilor o experiență plăcută de navigare și susțin eforturile multor website-uri pentru a oferi servicii confortabile utilizatorilor: ex – preferințele în materie de confidențialitate online, opțiunile privind limba site-ului, coșuri de cumpărături sau publicitate relevantă.

Cookie-urile sunt administrate de servere web. Durata de viață a unui cookie poate varia semnificativ, depinzând de scopul pentru care este plasat. Unele cookie-uri sunt folosite exclusiv pentru o singură sesiune (session cookies) și nu mai sunt reținute odată ce utilizatorul a părăsit website-ul, iar unele cookie-uri sunt reținute și refolosite de fiecare dată când utilizatorul revine pe acel website (‘cookie-uri permanente‘). Cu toate acestea, cookie-urile pot fi șterse de un utilizator în orice moment prin intermediul setărilor browserului.

Anumite secțiuni de conținut de pe unele site-uri pot fi furnizate prin intermediul unor terțe părți/furnizori (ex: news box, un video sau o reclamă). Aceste terțe părți pot plasa, de asemenea, cookie-uri prin intermediul site-ului și ele se numesc “third party cookies” pentru că nu sunt plasate de proprietarul website-ului respectiv. Furnizorii terți trebuie să respecte, de asemenea, legea în vigoare și politicile de confidențialitate ale deținătorului site-ului.

O vizită pe acest site poate plasa cookie-uri în scopuri de:

  • Cookie-uri de performanță a site-ului
  • Cookie-uri de analiză a vizitatorilor
  • Cookie-uri pentru geotargeting
  • Cookie-uri de înregistrare
  • Cookie-uri pentru publicitate
  • Cookie-uri ale furnizorilor de publicitate

Aceste cookie-uri pot proveni de la terți.

Cookie-uri de performanță

Acest tip de cookie reține preferințele utilizatorului pe acest site, astfel încât nu mai este nevoie de setarea lor la fiecare vizitare a site-ului.

Exemple:

  • setările volumului pentru video player
  • viteza de video streaming cu care este compatibil browserul

Cookie-uri pentru analiza vizitatorilor

De fiecare dată când un utilizator vizitează acest site, softul de analytics furnizat de o terță parte generează un cookie de analiză a utilizatorului. Acest cookie ne spune dacă ați mai vizitat acest site până acum. Browserul ne va spune dacă aveți acest cookie, iar dacă nu, vom genera unul. Acesta permite monitorizarea utilizatorilor unici care ne vizitează și cât de des o fac. Atât timp cât nu sunteți înregistrat pe acest site, acest cookie nu poate fi folosit pentru a identifica persoanele fizice, ele sunt folosite doar în scop statistic. Dacă sunteți înregistrat, putem ști, de asemenea, detaliile pe care ni le-ați furnizat, cum ar fi adresa de e-mail și username-ul – acestea fiind supuse confidențialității și prevederilor din Termeni și Condiții, Politica de confidențialitate precum și prevederilor legislației în vigoare cu privire la protejarea datelor cu caracter personal.

Cookie-uri pentru geotargetting

Aceste cookie-uri sunt utilizate de către un software care stabilește din ce țară proveniți. Este complet anonim și este folosit doar pentru a targeta conținutul – chiar și atunci când sunteți pe pagina noastră în limba română sau în altă limbă, primiți aceeași reclamă.

Cookie-uri pentru înregistrare

Atunci când vă înregistrați pe acest site, generăm un cookie care ne anunță dacă sunteți înregistrat sau nu. Serverele noastre folosesc aceste cookie-uri pentru a ne arăta contul cu care sunteți înregistrat și dacă aveți permisiunea pentru un serviciu anume. De asemenea, ne permite să asociem orice comentariu pe care îl postați pe site-ul nostru cu username-ul dvs. Dacă nu ați selectat “păstrează-mă înregistrat”, acest cookie se va șterge automat când veți închide browserul sau calculatorul.

Cookie-uri pentru publicitate

Aceste cookie-uri ne permit să aflăm dacă ați vizualizat sau nu o reclamă online, care este tipul acesteia și cât timp a trecut de când ați văzut mesajul publicitar. Aceste cookie-uri le folosim și pentru a targeta publicitatea online. Putem folosi, de asemenea, cookie-uri aparținând unei terțe părți, pentru o mai bună targetare a publicității, pentru a arăta de exemplu reclame despre vacanțe, dacă utilizatorul a vizitat recent un articol pe site despre vacanțe. Aceste cookie-uri sunt anonime, ele stochează informații despre conținutul vizualizat, nu despre utilizatori. De asemenea, setăm cookie-uri anonime și prin alte site-uri pe care avem publicitate. Primindu-le, astfel, noi le putem folosi pentru a vă recunoaște ca vizitator al acelui site, dacă ulterior veți vizita site-ul nostru, vă vom putea livra publicitatea bazată pe această informație.

Cookie-uri ale furnizorilor de publicitate

Companiile care generează aceste cookie-uri au propriile politici de confidențialitate, iar acest site nu are acces pentru a citi sau scrie aceste cookie-uri. Cookie-urile celor terte părți pot fi folosite pentru a vă arăta publicitatea țintită și pe alte site-uri, bazându-se pe navigarea dvs. pe acest site.

Alte cookie-uri ale terțelor părți

Pe unele pagini, terții pot seta propriile cookie-uri anonime, în scopul de a urmări succesul unei aplicații, sau pentru a customiza o aplicație. Datorită modului de utilizare, acest site nu poate accesa aceste cookie-uri, la fel cum terțele părți nu pot accesa cookie-urile deținute de acest site. De exemplu, când distribuiți un articol folosind butonul pentru rețelele sociale aflat pe acest site, acea rețea socială va înregistra activitatea dvs.

Cookie-urile păstrează informații într-un fișier text de mici dimensiuni, care permit unui website să recunoască un browser. Webserver-ul va recunoaște browser-ul până când cookie-ul expiră sau este șters. Cookie-ul stochează informații importante care îmbunătățesc experiența de navigare pe internet (ex: setările limbii în care se dorește accesarea unui site; păstrarea unui user logat în contul de webmail; securitatea online banking; păstrarea produselor în coșul de cumpărături).

Cookie-urile reprezintă punctul central al funcționării eficiente a Internetului, ajutând la generarea unei experiențe de navigare prietenoase și adaptată preferințelor și intereselor fiecărui utilizator. Refuzarea sau dezactivarea cookie-urilor poate face unele site-uri imposibil de folosit.

Refuzarea sau dezactivarea cookie-urilor nu înseamnă că nu veți mai primi publicitate online – ci doar că aceasta nu va mai putea ține cont de preferințele și interesele dvs, evidențiate prin comportamentul de navigare.

Exemple de întrebuințări importante ale cookie-urilor (care nu necesită autentificarea unui utilizator prin intermediul unui cont)

  • Conținut și servicii adaptate preferințelor utilizatorului – categorii de știri, vreme, sport, hărți, servicii publice și guvernamentale, site-uri de entertainment și servicii de travel.
  • Oferte adaptate pe interesele utilizatorilor – reținerea parolelor, preferințele de limbă (ex: afișarea rezultatelor căutărilor în limba română).
  • Reținerea filtrelor de protecție a copiilor privind conținutul pe Internet (opțiuni family mode, funcții de safe search).
  • Limitarea frecvenței de difuzare a reclamelor – limitarea numărului de afișări a unei reclame pentru un anumit utilizator pe un site.
  • Furnizarea de publicitate mai relevantă pentru utilizator.
  • Măsurarea, optimizarea și caracteristicile de analytics – cum ar fi confirmarea unui anumit nivel de trafic pe un website, ce tip de conținut este vizualizat și modul cum un utilizator ajunge pe un website (ex. prin motoare de căutare, direct, din alte website-uri etc). Website-urile derulează aceste analize a utilizării lor pentru a îmbunătăți site-urile în beneficiul utilizatorilor

IX Securitate și probleme legate de confidențialitate

Cookie-urile NU sunt viruși! Ele folosesc formate tip plain text. Nu sunt alcătuite din bucăți de cod, astfel că nu pot fi executate sau auto-rulate. În consecință, nu se pot duplica sau replica pe alte rețele pentru a se rula sau replica din nou. Deoarece nu pot îndeplini aceste funcții, nu pot fi considerate viruși.

Cookie-urile pot fi totuși folosite pentru scopuri negative. Deoarece stochează informații despre preferințele și istoricul de navigare al utilizatorilor, atât pe un anumit site cât și pe mai multe alte site-uri, cookie-urile pot fi folosite ca o formă de spyware. Multe produse anti-spyware sunt conștiente de acest fapt și marchează cookie-urile în mod constant pentru a fi șterse în cadrul procedurilor de ștergere/scanare anti-virus/anti-spyware.

În general, browserele au integrate setări de confidențialitate care furnizează diferite niveluri de acceptare a cookie-urilor, perioada de valabilitate și ștergere automată după ce utilizatorul a vizitat un anumit site.

Alte aspecte de securitate legate de cookie-uri

Deoarece protecția identității este foarte valoroasă și reprezintă dreptul fiecărui utilizator de internet, este indicat să se știe ce eventuale probleme pot crea cookie-urile. Pentru că prin intermediul lor se transmit în mod constant în ambele sensuri informații între browser și website, dacă un atacator sau persoană neautorizată intervine în parcursul de transmitere a datelor, informațiile conținute de cookie pot fi interceptate. Deși foarte rar, acest lucru se poate întâmpla dacă browser-ul se conectează la server folosind o rețea necriptată (ex: o rețea WiFi nesecurizată).

Alte atacuri bazate pe cookie implică setări greșite ale cookie-urilor pe servere. Dacă un website nu solicită browserului să folosească doar canale criptate, atacatorii pot folosi această vulnerabilitate pentru a păcăli browserele în a trimite informații prin intermediul canalelor nesecurizate. Atacatorii utilizează apoi informațiile în scopuri de a accesa neautorizat anumite site-uri. Este foarte important să fiți atenți în alegerea metodei celei mai potrivite de protecție a informațiilor personale.

Sfaturi pentru o navigare sigură și responsabilă, bazată pe cookie-uri

Datorită flexibilității lor și a faptului că majoritatea dintre cele mai vizitate site-uri și cele mai mari folosesc cookie-uri, acestea sunt aproape inevitabile.

Dezactivarea cookie-urilor nu va permite accesul utilizatorului pe site-urile cele mai răspândite și utilizate, printre care Youtube, Gmail, Yahoo și altele. Iată câteva sfaturi care vă pot asigura că navigați fără griji, însă cu ajutorul cookie-urilor:

  • Particularizați-vă setările browserului în ceea ce privește cookie-urile pentru a reflecta un nivel confortabil pentru voi al securității utilizării cookie-urilor.
  • Dacă nu vă deranjează cookie-urile și sunteți singura persoană care utilizează computerul, puteți seta termene lungi de expirare pentru stocarea istoricului de navigare și al datelor personale de acces. Dacă împărțiți accesul la calculator, puteți lua în considerare setarea browserului pentru a șterge datele individuale de navigare de fiecare dată când închideți browserul. Aceasta este o variantă de a accesa site-urile care plasează cookie-uri și de a șterge orice informație de vizitare la închiderea sesiunii de navigare.
  • Instalați-vă și actualizați-vă constant aplicații antispyware

Multe dintre aplicațiile de detectare și prevenire a spyware-ului includ detectarea atacurilor pe site-uri. Astfel, împiedică browserul să acceseze site-uri care ar putea exploata vulnerabilitățile browserului sau să descarce software periculos. Asigurați-vă că aveți browserul mereu actualizat. Multe dintre atacurile bazate pe cookie-uri se realizează exploatând punctele slabe ale versiunilor vechi ale browserelor.

Cookie-urile sunt pretutindeni și nu pot fi evitate dacă doriți să vă bucurați de acces pe cele mai bune și cele mai mari site-uri de pe internet – locale sau internaționale. Cu o înțelegere clară a modului lor de operare și a beneficiilor pe care le aduc, puteți lua măsurile necesare de securitate astfel încât să puteți naviga cu încredere pe internet.

Dezactivarea și refuzul de a primi cookie-uri pot face anumite site-uri impracticabile sau dificil de vizitat și folosit. De asemenea, refuzul de a accepta cookie-uri nu înseamnă că nu veți mai primi/vedea publicitate online.

Este posibilă setarea din browser pentru ca aceste cookie-uri să nu mai fie acceptate sau poți seta browserul să accepte cookie-uri de la un site anume. Dar, de exemplu, dacă nu ești înregistrat folosind cookie-urile, nu vei putea lăsa comentarii.

Toate browserele moderne oferă posibilitatea de a schimba setările cookie-urilor. Aceste setări se găsesc de regulă în “opțiuni” sau în meniul de “preferințe” al browserului tău.

Pentru a înțelege aceste setări, următoarele linkuri pot fi folositoare, altfel puteți folosi opțiunea “ajutor” a browserului pentru mai multe detalii.

  • Cookie settings in Internet Explorer
  • Cookie settings in Firefox
  • Cookie settings in Chrome
  • Cookie settings in Safari

Pentru setările cookie-urilor generate de terți, puteți consulta și site-ul: http://www.youronlinechoices.com/ro/

IAB România pune la dispoziție următorul site pentru a oferi mai multe informații privind confidențialitatea legată de publicitatea online: http://www.youronlinechoices.com/ro/. Pentru mai multe detalii legate de probleme de confidențialitate, puteți accesa și următoarele linkuri: